آموزش بهینه‌سازی سایت به همراه معرفی روش های موثر آن

آموزش بهینه‌سازی سایت به همراه معرفی روش های موثر آن

بازدید بالا آرزوی مدیر هر سایتی است، خصوصا اگر این سایت، سایتی فروشگاهی باشد، بازدید بالا منجر به فروش بیشتر می‌شود. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو،خصوصا گوگل در بلندمدت، نتیجه زحماتی که برای طراحی سایت می‌کشید را به ثمر می‌رساند. شما نیز اگر به تازگی برای خود سایتی طراحی کرده‌اید ولی به بهینه‌سازی آن نپرداخته‌اید، شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

آموزش بهینه‌سازی سایت

ابتدا قبل از هر توضیحی باید با مفهوم سئو آشنا شوید. در صورتی که با این مفهوم آشنا نیستید، مقاله سئو چیست را مطالعه فرمایید.

نکات زیر به بهینه‌سازی سایت شما کمک خواهد کرد:

در بهینه‌سازی سایت تحقیق کلمه کلیدی را انجام دهید

آیا تاکنون به شیوه جستجو کردن خود در اینترنت توجه کرده‌اید؟ آیا برای جستجو، از جملات طولانی استفاده می‌کنید یا کلمات کوتاه و خاص؟ احتمالا پاسخ شما گزینه دوم است. مبنای جستجو در گوگل، کلمات کلیدی است. گوگل بر اساس کلمات کلیدی در سایت‌ها می‌خزد و سایت‌های مرتبط با عبارت جستجو شده را پیدا می‌کند. به عنوان مثال، کاربران برای یافتن کالای مورد نظر خود، عباراتی مانند “خرید اینترنتی”، “فروشگاه اینترنتی”فروشگاه آنلاین” استفاده می‌کنند.

به اینگونه کلمات، کلمات کلیدی گفته می‌شود. برای بهینه‌سازی سایت خود ابتدا لازم است تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. به این معنا با استفاده از ابزارهای خاصی که معرفی خواهیم کرد، کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت خود را پیدا کنید. ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمه کلیدی وجود دارند که در برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • Google keyword planner

  • Google trends

  • Google search console

با استفاده ابزارهای فوق می‌توانید درباره کلمه کلیدی مورد نیاز محتوای خود تحقیق کنید. ابزار google trends امکان مقایسه دو یا چند کلمه کلیدی را به شما می‌دهد. با این مقایسه خواهید فهمید که کدام کلمه کلیدی بیشتر توسط کاربران سرچ می‌شود.

 

 

آموزش بهینه‌سازی سایت

با استفاده از کلمات کلیدی محتوا تولید کنید.تولید محتوای مناسب، در بهینه‌سازی سایت تاثیر زیادی دارد. تولید محتوا در معنای واقعی آن، کاری تخصصی است.

حال که مرحله اول را گذرانده‌اید، با استفاده از کلمات کلیدی که انتخاب کرده ‌اید، محتوای خود را تولید کنید. محتوا می‌تواند از نوع متن، تصویر، ویدئو و فایل صوتی باشد. تولید منظم محتوا، باعث می‌شود بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید و شانس بازدید سایت خود را بالا ببرید. هنگام تولید محتوای متنی، دقت داشته باشید که از کلمات کلیدی با چگالی مناسب استفاده کنید.

نباید از کلمات کلیدی بیش از حد و و به طور غیرطبیعی استفاده کنید. فراموش نکنید که شما هم برای گوگل باید محتوا تولید کنید و هم برای کاربر. بنابراین سعی کنید محتوایی با کیفیت و با رعایت استانداردهای سئو تولید کنید.

سئو داخلی را انجام دهید.

در مقاله سئو چیست در مورد انواع سئو توضیح دادیم و در اینجا با فرض بر اینکه با انواع سه‌گانه سئو آشنا هستید به توضیح هر یک می‌پردازیم.

سئوی داخلی دارای فاکتورهایی است که در اینجا چهار مورد مهم را توضیح می‌دهیم:

رسپانسیو بودن سایت:

سایت رسپانسیو به سایتی گفته می‌شود که خود را با ابعاد دستگاه‌های مختلف وفق می‌دهد. کاربران زیادی از طریق گوشی و تبلت وارد دنیای اینترنت می‌شوند و درصورتی رسانسیو نبودن سایت، آن‌ها را از دست خواهید داد. مطمئن شوید که سایت شما رسپانسیو است.

بهینه‌سازی تصاویر:

بسیاری از اوقات کاربران تصویر خاصی را سرچ می‌کنند. بهینه کردن تصاویر سایت برای جستجو برای در دسترس قرار گرفتن این دسته از کاربران به نفع سایت شماست.

تگ عنوان و توضیحات متا:

از مهم‌ترین مراحل بهینه‌سازی سایت، بهینه کردن تگ عنوان و توضیحات متاست. با بهینه کردن تگ عنوان و توضیحات متا، به کلیک بیشتر کاربران کمک خواهید کرد. هر چه کاربران در صفحه نتایج جستجو روی سایت شما کلیک کنند، اصطلاحا ctr افزایش می‌یابد و به مرور رتبه بهتری در گوگل پیدا خواهید کرد.

محتوای هدفمند:

محتوایی که تولید می‌کنید باید پاسخی برای جستجویی خاص باشد.

سئو داخلی

 

 

سئوی خارجی را انجام دهید

اگر درباره سئو مطالعه داشته‌اید، احتمالا واژه بک‌لینک را شنیده‌اید. یکی از موثرترین راه‌های بهینه‌سازی سایت از جنبه خارجی آن، بک‌لینک است. بهترین روش برای ایجاد بک‌لینک، تولید محتوای قوی و معتبر است.

در صورتی که محتوای شما از غنای کافی برخوردار باشد، به احتمال زیاد مورد استناد دیگر سایت‌های معتبر قرار خواهد گرفت و این یعنی افزایش رتبه سایت شما. برای ایجاد بک‌لینک می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی نیز کمک بگیرید. با تبلیغ سایت خود در این شبکه‌ها می‌توانید مخاطبانی را جذب سایت خود کنید و اعتبار آن را بیشتر کنید.

سئوی خارجی

سئو تکنیکال را انجام دهید

در این مرحله از بهینه‌سازی سایت، به خزنده وب کمک می‌کنید تا سایت شما را راحت‌تر پیدا کند. عوامل زیادی برای انجام سئو تکنیکال وجود دارند که به بعضی اشاره ‌می‌کنیم:

سرعت سایت خود را بالا ببرید:

گوگل سایت‌هایی را که سرعت بارگیری پایینی دارند را جریمه می‌کند. خوشبختانه خود گوگل ابزار لازم برای بررسی سرعت سایت را در اختیار کاربران قرار داده است. به کمک ابزار goolgle speed insight   متوجه خواهید شد که آیا سایت شما سرعت مناسبی برای بارگیری دارد با خیر؟ در صورتی که سایت شما سرعت پایینی داشته باشد، گوگل راهکارهای افزایش سرعت بارگیری را به شما خواهد گفت.

به عنوان مدیر سایت، باید مرتب سرعت سایت را چک کنید. چرا که محتواهایی که روی سایت قرار می‌دهید ممکن است به مرور زمان سرعت سایت را کاهش دهند. با پیروی از راهکارهای ارائه شده توسط این ابزار، سرعت سایت را بالا نگه دارید.

نقشه سایت را بهینه کنید:

نقشه سایت به موتور جستجو امکان بررسی سایت را می‌دهد. بهینه کردن نقشه سایت به سئو سایت کمک می‌کند.

SSL اضافه کنید:

با نصب SSL روی سرور خود، باعث می‌شوید تا سایت شما از طریق https  پیدا شود نه از طریق http.

Data structure را فراموش نکنید:

data structure  کدهایی هستند که با اضافه شدن به اول محتوا، اطلاعات بیشتری را  درباره محتوا، در اختیار گوگل قرار می‌دهند.

سخن آخر

بهینه‌سازی سایت فرآیند زمان‌بر و گاهی پرهزینه است. اما در صورتی این فرآیند به درستی انجام شود، و مدت زمان لازم برای بازدهی آن طی شود، موجب رونق کسب و کار شما در آینده خواهد شد. عصری نو مفتخر است شما را در این مسیر همراهی کند. برای تماس با ما، ‌می‌توانید از طریق قسمت “ارتباط با ما” اقدام نمایید.

 

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

 

برای مشاهده اینتساگرام دنیزوب کلیک نمایید

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آموزش سئو یا بهینه سازی سایت به صورت مبتدی و پیشرفته
نوشتهٔ بعدی
اهمیت سئو سایت در دیجیتال مارکتینگ

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست