SEO کردن سایتها یکی از مهمترین عواملی است که امتیازات سایت شما را در نزد کاربران و در نزد گوگل بالا میبرد و باعث میشود در عرصهی طراحی سایت و دنیای مجازی موفق عمل کنید. اگر بخواهید خدمات SEO را نادیده بگیرید به طور قطع بزرگترین اشتباه را در پروسهی آنلاین کردن کسب و کار خود مرتکب شدهاید. از طرفی شاید شما بودجهی لازمه را نداشته باشید تا بخواهید صرف چنین کارهایی بکنید و از سوی دیگر کار شما واقعا به یک سایت باکیفیت برای گسترش نیاز داشته باشد، در چنین موقعیتی چه کاری باید انجام داد؟
این موقعیت آن قدرها هم که به نظر سخت و طاقتفرسا میرسد، نمیباشد بلکه شما با توجه به شرکتها و تیمهای مختلفی که در این عرصه فعالیت دارند به راحتی با صرف زمانی کم و پایبند ماندن به یک بودجهی معقول میتوانید نیازهایتان را برطرف کنید اما چیزی که در این میان مطرح میباشد این است که چه چیزی تعیین میکند که آیا خدمات ارائه شده به شما توسط این تیمها دارای کیفیت لازم هستند یا خیر؟
مواردی که در یک پکیج خدمات SEO باید لحاظ شوند
اولین قانون برای تحت تاثیر قرار دادن موتورهای جست و جو و شروع یک رابطهی خوب با گوگل را هیچ گاه دست کم نگیرید. شما با رعایت استانداردهای ارائه شده از سمت خود گوگل به راحتی میتوانید به صفحهی اول جست و جوی آن بروید و بازدید سایت خود را بالا ببرید. این موضوع از کسی پوشیده نیست که برای سرچ کردن دربارهی هرچیزی هیچ گاه شما به صفحات 3 و 4 نمیروید و اگر در همان صفحهی اول و در نهایت در صفحهی دوم نتوانستید چیزی که دنبالش هستید را پیدا کنید به سراغ کلید واژههای دیگری میروید.
برای این که گرفتار این مصیبت نشوید، تنها لازم است تا SEO را مد نظر داشته باشید و از آن غافل نمانید. دیگر نمیتوانید با کپی کردن متنهای قدیمی گوگل را فریب بدهیم و حتی اگر گوگل را هم فریب بدهیم که تقریبا هر روز دارد غیرممکنتر میشود، چگونه میخواهید با محتواهای غیراستاندارد بازدیدکنندگان خود را حفظ کنید؟
در این مقاله مواردی که باید در یک پکیج خدمات SEO ارائه شوند را با شما مرور میکنیم تا به راحتی بتوانید تصمیمگیری کنید. اگر شما نیز نگران امتیاز سایت خود هستید، نسبت به خدمات شرکتهای مختلف تردید دارید و تصمیم دارید تا در مدت کوتاهی سایت خود را ترند کنید، این مقاله میتواند برای شما بسیار مفید باشد.
1- کلمه کلیدی مناسب
تحقیق دربارهی کلمه کلیدی مناسب و لحاظ کردن این مورد در پکیج یکی از چیزهایی است که حتما باید از سوی شرکت صاحب قرارداد شما ارائه شود. در واقع با آنالیز کردن نتایج جست و جوی موتورهای گوگل و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب باید این عبارات انتخاب شوند. کلمه کلیدی آن چیزی است که مقالهی مورد نظر شما بر پایهی آن نوشته میشود و به همین جهت قرار است بارها در طول خواندن مقاله به چشم خوانندگان سایت شما بخورد و لازم است از ترکیب نگارشی، دستوری، ادبی و املایی درستی برخوردار باشد. تمام این موارد در رتبهی سایت شما موثر است و حتما در هنگام انتخاب پکیج خدماتی خود به این موارد توجه داشته باشید.
2- لینکسازی داخلی و خارجی
امروزه گوگل پس از آپدیتهای بسیاری که انجام شده، بسیار هوشمند شده است و به همین جهت کار ما به عنوان کاربران گوگل بسیار سخت شده است تا بتوانیم رضایت آن را جلب کنیم. یکی از عواملی که باعث میشود از سوی گوگل بهتر پذیرفته شوید لینکسازیای است که در سایت خود انجام میدهید. خدمات لینکسازی و بالا بردن سطح کیفیت متنهای به کار رفته در سایت با ارجاعات گوناگون، یکی از عواملی است که باید همواره در پکیج خدمات SEO ارائه شده توسط شرکتها وجود داشته باشد. معمولا این خدمات به صورت خودکار در پکیجها ارائه شده، موجود هستند اما حتما قبل از بستن قرارداد آن را چک کنید.
3- بهینهسازی صفحهی سایت
شما در بهینهسازی صفحهی سایت خود شاهد مواردی مانند SEO کردن محتوای به کار رفته در سایت، بهینهسازی عنوانها، سر تیترها، زیرتیترها و درگیر کردن مخاطب و کاربران هستید. درگیر کردن مخاطب در تار و پود سایت یکی از چیزهایی است که شاید جز خدمات نهان این پکیجهای خدمات SEO محسوب شود زیرا به چندین عامل بستگی دارد اما به طور کلی بعضی از متخصصان آن را در زیر مجموعهی بهینهسازی صفحهی سایت قرار میدهند.
توجه داشته باشید که کلیت پکیج ارائه شده توسط شرکت طرف قرارداد شما نیز در این درگیر ساختن کاربر موثر است و تنها به این مورد خاص بسنده نکنید.
4- بازاریابی محتوایی
همانطور که میدانید محتوا پادشاه است! هر آنچه که در اینترنت میبینید و آن را میخوانید همین محتواست، بدون این محتوا شما هیچ راهی برای فراهم کردن اطلاعات لازم برای مشتریان و مخاطبان خود ندارید و بازاریابی محتوایی پیرو اهمیت محتوا مورد توجه قرار گرفته است. محتوا به طور کلی شامل پستهای یک سایت، صفحات وب، ویدیوها و… میشود.
درست است که صحبت در همه جا بیشتر بر سر محتواهایی در قالب مقاله میباشد اما محتواهای ویدیویی، صوتی و تصویری نیز به همان اندازه در بازاریابی محتوایی مهم هستند. برای SEO کردن محتواهای خود لازم است تا استانداردهای لازم را رعایت کنید و این کار توسط شرکتی که با آن قرارداد بستهاید به طور قطع اعمال خواهد شد اما همیشه جهت اطمینان قبل از قطعی کردن هر چیز از خدمات SEO به صورت جزئی مطلع شوید.
5- SEO در گسترهی محلی
این مورد به چه کاری میآید؟ شاید اگر صاحب یک سایت بینالمللی باشید و یا این که بیشتر با شرکتهای خارجی در ارتباط باشید با خود فکر کنید این گزینه اصلا به درد شما نمیخورد اما اشتباه نکنید زیرا داشتن این استانداردها در سطح محلی بسیار مهم میباشد و باعث میشود تا توسط سرچهای گوگل در آن محدوده شناخته شوید و به صفحات اول گوگل بروید.
در واقع شناخته شدن سایت شما در یک گسترهی محلی باعث میشود تا بیشتر در سطح بینالمللی مورد توجه قرار بگیرید؛ پس حتما این مورد را در پکیج خدمات SEO خود لحاظ کنید و پیگیر آن باشید تا بتوانید در مدت کمی سایت خود را در میان مخاطبان و مشتریان شناخته شده کنید.
محصولات مرتبط :
مقالات مرتبط :