بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو

سئو یک روش مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب سایت در موتور جستجو است. سئو انواع مختلفی دارد. از دید بازاریابی اینترنتی ، سئو به بهبود عملکرد یک وب سایت در موتور جستجو کمک می‎کند. ما دراین مقاله سعی داریم درمورد بازاریابی سئو با شما صحبت کنیم.

بازاریابی سئو

بازاریابی سئو

تاریخچه سئو

از اواسط قرن 20 میلادی که موتور‎های جستجو شروع به فهرست کردن وب سایت‎ کردند مدیران این وب‌سایت‎ها به بهینه سازی سایت‎های خود پرداختند.

در ابتدا کار مدیران این وب‌سایت‌ها این بود که آدرس صفحه خود را به موتورهای جستجو مختلف می‌فرستادند. موتورهای جستجو به وسیله نرم افزاری به نام ایندکس اطلاعات وب سایت‌ها از جمله کلمات کلیدی را دانلود و آنهارا ذخیره می‌کردند و در زمانی دیگر این اطلاعات ذخیره شده را استفاده و رونمایی می‌کردند که این امر ذخیره سازی فرصت مناسبی را برای هکرها مهیا کرده بود  تا اطلاعات افراد را بدزدند. بنابراین به این صورت نمی‌شد تا به بازاریابی سئو پرداخت.

نرم افزارهایی همچون ایندکس:

تا اینکه در سال 1997 و در اواخر این قرن طراحان موتورهای جستجو متوجه شدند که مدیران سایت‌ها برای بهتر دیده شدن سایتشان آن را از کلمات کلیدی پر می‌کنند. برای حل این مشکل معیارهای سئوی خود را تغییر دادند.

موتورهای جستجو پیشرفته مثل گوگل، یاهو و… اساس خاصی را برای خود تدوین کردند و طبق آن قوانین، از نرم افزارهایی مثل ایندکس که یک نوع خزنده است و آدرس سایت‌ها را به اول صفحه می‌آورد استفاده کردند. درآینده با این روش‌ها به بازاریابی سئو ‌پرداختند.

خزش یا در واقع خزندگی یک وب سایت:

به این معناست که اطلاعات وب سایت‌ها به اول موتور جستجو انتقال پیدا کند تا افراد بسیاری این وب سایت مورد نظر و یا تبلیغ محصولش را ببینند.

محتوای وب سایت‌ها و محتوای اطلاعاتی که یک موتور جستجو آن را خزش می‌کند ممکن است بد باشند. برای همین موتورهای جستجو تنظیمات خاصی را دارند که مدیران آن‌ها می‌توانند به آن دستور، طرح و برنامه دهند تا آن محتوای بد را خزش ندهد.

صفحات مختلفی از خزش منع می‌شوند و مورد تایید مدیران سایت‌ها نیستند این صفحات عبارتند از: صفحات مربوط به محتوای خاص و صفحات مربوط به محتوای شخصی افراد و ….

تاریخچه سئو

تاریخچه سئو

تعریف سئو

سئو درواقع یک روش بهینه سازی و هدفمندسازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو است. رسیدن به صفحه اول موتورهای جستجو هدف اصلی وب سایت‌ها و البته مدیران آن‌ها است در واقع سئو رسیدن به این هدف را ممکن می‌سازد.

سئو یکی از عوامل مهم در بهبود سایت و پیشی گرفتن آن سایت از دیگر سایت‌های رقبا می‌باشد. با استفاده از بازاریابی سئو مشتریان زیادی جذب می‌شوند و در واقع سود کلانی هم نصیب فروشنده می‌شود.

بازاریابی سئو

بازاریابی سئو

بازاریابی سئو

بازاریابی سئو در واقع ایجاد مکانی برای فروش و معرفی محصولات یک مرکز یا سازمان در بستر اینترنت است. بازاریابی سئو ترکیبی از فروش مستقیم و فروش غیر مستقیم است.

فروش مستقیم:

در فروش مستقیم فرد محصولاتش را می‌‌برد و مستقیما به اشخاص معرفی می‌کند وآن محصولات را می‌فروشد.

فروش غیر مستقیم:

در فروش غیر مستقیم فرد بازاریاب با شناسایی مشتریانش محصولات خاصی را معرفی و به فروش می‌رساند مثلا در فروش لوازم آرایشی فرد بازاریاب می‌داند که زنان و ارایشگاه‌ها مشتاق خرید هستند برای همین محصولاتش را فقط به آن‌ها معرفی می‌کند.

بازاریابی سئو هم به این دو روش و در بستر اینترنت  و دنیای آن انجام می‌شود.

چون سئو باعث می‌شود تا تبلیغ محصولات شرکتی یا سازمانی در صفحه اول موتور جستجو قرار بگیرد به همین دلیل افرد بسیاری که فقط صفحه اول موتورهای جستجو را نگاه می‌کنند این وب سایت‌ها را دیده و توجهشان به آن جلب می‌شود.

این جلب توجه به محصول  خاص یا عنوان سایتی از اهداف سئو محسوب می‌شود.

روش‌های بازاریابی سئو

روش‌های بازاریابی سئو

 

روش‌های بازاریابی سئو:

بازاریابی سئو از دو راه انجام می‌شود. روش سئو اول روش کلاه سفید و روش سئو دوم روش کلاه سیاه است.

روش کلاه سفید مطابق با قوانین موتور جستجو انجام می‌شود اما روش کلاه سیاه مخالف قوانین موتور جستجو است. نتیجه دریافتی از بازاریابی سئو به روش اول زمان‌بر است اما بازده زیادی دارد.

گوگل،یاهو و یا موتورهای جستجو دیگر سعی دارند که بازاریابی از راه دوم  یعنی از راه کلاه سیاه را به حداقل  ممکن برسانند. دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو پیچیده است اما ما می‌توانیم اصول را به راحتی یاد بگیریم و حتی استادی تمام بشویم و به دیگران هم بیاموزیم.

در واقع  به کاربردن مطالب با استفاده از قوانین سئو در وب سایتی خاص، تفاوت بسیاری را  در آن سایت نسبت به سایت‌هایی  دیگر ایجاد می‌کند که از سئو استفاده نمی‌کنند.

البته سئوو بازاریابی سئو به عنوان یک روش مناسب از انواع بازاریابی در همه وب سایت‌ها از جمله سایت‌های تبلیغاتی و کلیکی جوابگو نیست. این نوع بازاریابی در بازاریابی محتوایی باارزش و پرکاربرد است.

یعنی بازاریابی ای که به تبلیغ و درج محتوا می‌پردازد. این نوع بازاریابی مورد توجه سایت‌هایی است که در اصطلاح به کار تولید محتوا مشغول هستند.

مراحل رسیدن به سئوی موفق

مراحل رسیدن به سئوی موفق

مراحل رسیدن به سئوی موفق

  1. خزنده کردن دسترسی سایت برای خوانده شدن سایت توسط موتورهای جستجوی مهم و معروف
  2. درج محتوای قانع کننده و البته مفید برای پاسخ به توقعات جستجوگرها
  3. ایجاد کلیدواژه بهینه‌ سازی شده برای جذب مفید موتورهای جستجو و انجام بازاریابی سئو
  4. خاص بودن محتوا و نوشتن محتوا طبق اصول سئو برای از دست ندادن کار بازاریابی و مشتریان
  5. اشتراک گذاری سودمند اهداف خود با دیگران به علت استفاده مفید از ایده‌های بازاریابی دیگر
  6. طراحی صحیح وب سایت طبق قوانین سئو برای کاربرد بیشتر سایت در موتورهای جستجو
نتیجه گیری

نتیجه گیری

نتیجه گیری :

پس نتیجه می‌گیریم که دراین دنیای امروزی استفاده و به کاربردن ابزارهای هوشمند از جمله اینترنت سودمند و مفید است. یکی ازاین ابزارهای هوشمند بازاریابی سئو، استفاده از اینترنت و موتورهای جستجو است.

ما می‌توانیم با استفاده از موتورهای جستجو و با رعایت کردن قوانین خاصشان محصولی را تبلیغ و آن را در دنیای بزرگ جهانی و در بستر اینترنت به نمایش بگذاریم.

ما با استفاده ازاین نوع بازاریابی اینترنتی و در واقع بازاریابی سئو می‌توانیم به سودهای کلانی دست بیابیم که یک فرد فروشنده‌ای که هیچ‌گاه ازاین امکانات استفاده نکرده است خوابش را هم نمی‌بیند. پس استفاده ازاین نوع بازاریابی به سازمان‌ها و فروشندگان توصیه می‌شود.

خدمات ما :

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی | فروشگاه اینترنتی

تولید محتوا | بازاریابی محتوایی

مقالات مرتیط:

لینک بیدلینگ چیست؟

خدمات سئو

 

برای مشاهده اینتساگرام دنیزوب کلیک نمایید

 

, , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
خدمات سئو
نوشتهٔ بعدی
طراحی سایت و آشنایی با هاست و دامنه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست