اصطلاحات رایج در سئو

اصطلاحات رایج در سئو که حتما باید بدانید

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ دنیزوب متخصصان ما قصد این را دارند تا برای شما درباره اصطلاحات رایج در سئو صحبت کنند

اصطلاحات رایج در سئو

  • onpage seo

به تمامی تکنیک ها و اقداماتی که درون سایت انجام می شود تا رتبه سایت شما را بهبود دهد.

  • offpage seo

به تمامی اقدامات و تکنیک هایی که خارج از سایت انجام می شود تا رتبه سایت شما را بهبود دهد و شامل موارد زیر می شود:

  1. وبلاگ ها
  2. شبکه های اجتماعی
  3. فروم ها
  4. ویدیو مارکتینگ
  • SMM

SMM که مخفف social media marketing هست به معنای بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی می باشد

  • SEM

SEM که مخفف search engine marketing هست به معنای بازاریابی موتور های جستجو می باشد.

  • SMO

SMO که مخفف social media optimization هست به معنای بهینه سازی سایت توسط شبکه های اجتماعی می باشد

  • PPC

PPC که مخفف pay per click یعنی پرداخت به ازاری هر کلیک روی لینک سایت شما می باشد که یک روش تبلیغاتی است.

  • SERP

SERP مخفف search engine results page به معنای صفحه لیست شده از سایت ها توسط موتور های جستجوگر است.

  • backlink

لینک های داده شده به سایت شما

  • outbound link

تعداد لینک های خروجی از صفحه مشخصی از سایت شما است.

  • internal links

لینک های داخلی وب سایت شما که صفحات و مقالات سایت را به هم متصل می کنند

  • Anchor text

عنوان و کلمه ایی که لینک می شود و توسط کاربر قابل کلیک شدن است.

  • content marketing

بازاریابی محتوایی: تولید محتوایی که کاربر را جذب می کند.

  • link building

ساخت لینک هایی برای سایت شما که بخشی از فرایند offpage seo است.

  • title

عنوان صفحه سایت شما

  • CTR

CTR مخفف کلمه click to rate می باشد یعنی نرخ کلیک

حال برای شما سوال پیش می آید که نرخ کلیک چیست؟ کلیک هایی که به سایت شما می شود نسبت بر تعداد بارهایی که سایت شما مشاهده می شود.

  • keyword density

درصد تکرار کلمه کلیدی به نسبت کل کلمات متن مقاله

  • keyword stuffing

تکرار کلمه کلیدی در متن به ضورت غیر طبیعی

  • bounce rate

درصد ترک کردن کاربران سایت شما یلافاصله پس از اینکه وارد سایت شما می شوند.

  • white hat seo

سئو کلاه سفید: بهینه سازی صفحات سایت کاملا مطابق با قوانین گوگل

  • black hat seo

سئو کلاه سیاه: بهینه سازی صفخات سایت به روش های غیر معمول

  • gray hat seo

سئو کلاه خاکستری: بهینه سازی سایت به روش های کلاه سغید و سیاه به طوری که باعص جریمه سایت نشود.

  • spam

هرچیزی که باعث مزاحمت در سایت باشد.

  • impression

میزان دیده شدن

  • follow links

لینک های معمولی با قابلیت انتقال اعتبار سایت مبدا

  • nofollow links

لینک هایی که اعتبار سایت مبدا را به سایت مقصد منقل می کنید

  • adwords

تبلیغات کلیکی گوگل

  • Domain name

نام دامنه

  • URL

مخفف uniform resource loction به معنی نشانی یا آدرس اینترنتی صفحات است.

  • alt image

متن جایگزین عکس در صفحات سایت شما

 

نوشتهٔ پیشین
خدمات دیجیتال مارکتینگ در تهران شامل چه مواردی می شود؟
نوشتهٔ بعدی
سئو خارجی یا offpage seo چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست